Медичне обслуговування дітей у закладі здійснює Сестра медична старша
Світлана Олександрівна погрібняк
Медичне обслуговуванняв дошкільному закладі здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 року №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі»; Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу; Положення про ізолятор ДНЗ, враховуючи перелік оснащення медичного кабінету ДНЗ та перелік лікарських засобів і виробів медичного призначення у медичному кабінеті закладу для надання невідкладної медичної допомоги, затвердженими цим наказом.
Так як збереження здоров’я дошкільників є одним з пріоритетних завдань колективу, то в закладі створено всі належні умови для проведення медико-профілактичних та оздоровчих заходів. Обладнано окремий медичний кабінет.
В наявності ростомір, ваги, необхідні медичні препарати. Вся документація наявна, ведеться відповідно вимог. Укомплектовано аптечку долікарської допомоги та малу протипедикульозну аптечку. Порушень термінів використання медикаментів не виявлено.
Старша медична сестра Машівського ЗДО здійснює контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму в ЗДО, а також за фізкультурно-оздоровчою роботою, харчуванням, веде пропаганду здорового способу життя серед дітей, персоналу, батьків.
Санітарно-освітня робота проводиться з педагогами, молодшим обслуговуючим персоналом, батьками з використанням таких форм роботи:
- консультації та лекції на теми: «Гігієна працівника», «Санітарний режим закладу», «Попередження інфекційних хвороб» та ін.;
- заняття по санмінімуму та складання заліків ;
- бесіди з батьками: «Про щеплення», «Загартовування дитини-дошкільника», «Збалансоване харчування», «Вітаміни для дитячого організму»;
- випуск санбюлетенів: «Все про грип», «Обережно, гриби!», «Інфекційні хвороби», «Попередження дитячого травматизму»;
- листівки-блискавки про заходи по попередженню інфекційних та вірусних захворювань.
З метою виявлення хронічних осередків інфекції і своєчасного оздоровлення дітей ведеться робота з організації систематичних поглиблених оглядів . Планові лікарські огляди проводяться чітко за графіком: у групах раннього віку один раз на місяць, у дошкільних – один раз у квартал. При проведенні планових оглядів присутній вихователь. Результати обстежень й оцінки стану здоров’я дитини обов’язково доводяться до відома батьків.
Один раз на рік проводиться поглиблений огляд дітей із залученням фахівців дитячої поліклініки. Діти старших груп проходять повну диспансеризацію навесні. Після детального огляду спеціалістами, дітей із виявленою патологією направляють в поліклініку, де батьки отримують рекомендації щодо лікування та оздоровлення дітей. В індивідуальних картах відзначається стан здоров’я і розвиток дитини, перенесені захворювання, щеплення.
Результатом цілеспрямованої медико-профілактичної роботи є зниження загальної захворюваності, зменшення пропусків однією дитиною через хворобу, зменшення випадків ГРВІ у структурі загальної захворюваності в 1,2 рази, відсутність середньо-тяжких та тяжких випадків ГРВІ, дитячого травматизму, зменшення довготривалих хвороб у дітей. За п’ять років не було зареєстровано жодного випадку захворювання на туберкульоз, вірусний гепатит, кір. Фізичний розвиток дітей оцінено спеціалістами дитячої поліклініки як гармонійний.
Профілактичні щеплення проводяться згідно з наказом МОЗ України від 10.10.2011 року №595 «Про порядок профілактичних щеплень в Україні», де затверджені: календар профілактичних щеплень, положення про організацію і проведення профілактичних щеплень, терміни розвитку поствакційних ускладнень та реакцій, форму подачі інформації про випадок побічної дії.
Профілактичні щеплення плануються, відповідно до віку дитини, на місяць та на рік. Звіти про захворюваність, проведення профілактичних щеплень та їх аналіз систематично передаються в дитячу поліклініку.
Планомірно проводяться антропометричні виміри і оцінка фізичного розвитку дітей. Сестри медичні один раз на рік визначають гостроту зору дітей. Для профілактики порушень зору вихователі розсаджують дітей за рекомендаціями лікаря та ведуть карти розсаджування. Розклад занять дошкільного навчального закладу складений з дотриманням санітарно-гігієнічних норм. З метою запобігання відхилень зору після кожного заняття з аплікації, малювання, ліплення тощо, протягом 2-3 хвилин діти дивляться вдалечінь.
Огляд дітей на педикульоз щоденно проводять вихователі. Контроль здійснює старша медична сестра. Випадків педикульозу за останні п’ять років не зареєстровано.
З метою загартування дитячого організму використовуються природні фактори: повітря, сонце, вода. Цьому сприяють прогулянки на свіжому повітрі, повітряні ванни в русі, сонячні ванни та водні процедури. В організації загартування вихователі і весь персонал закладу дотримуються таких вимог:
- комплексне використання всіх природних факторів,
- індивідуальний підхід при виборі методів загартування,
- поступовість при збільшенні сили загартовуючого фактору,
- систематичність і послідовність,
- врахування емоційного стану дитини на момент проведення загартовуючи процедур.
Систематично складається план загартування дітей на рік для кожної вікової групи. Всі діти, які відвідують заклад, підлягають загартуванню згідно розробок методичної ради. Зокрема ми використовуємо:
- ходьба по вологій, ребристій, з природного матеріалу доріжці босоніж,
- обливання рук до ліктів водою з-під крана,
- ходіння босоніж влітку по траві, піску,
- гімнастика пробудження,
- коригувальна гімнастика та ін.,
- фіто чаї та оздоровчі напої.
На кожну дитину в закладі складено листки здоров’я, які допомагають педагогічному та медичному персоналу здійснювати індивідуальний підхід до кожної дитини у зміцненні стану здоров’я .
Медичний працівник закладу проводить планомірну роботу з ознайомлення батьків з результатами фізичного виховання та загартування дітей, пропагують здоровий спосіб життя через інформаційний блок для батьків. Останній включає стенд « Медичний вісник», "Поради лікаря",листки здоров’я на кожну вікову групу, сан бюлетені, спільні з батьками спортивні розваги.
Старша медична сестра здійснює контроль за гігієнічним станом місць проведення фізкультурних заходів, інвентаря, а також за всією фізкультурно-оздоровчою роботою з дітьми. Спільний медико-педагогічний контроль здійснюється сестрою медичною БоровикТ.І, вихователем-методистом Руденко С.В. Сестра медична робить пульсометрію, виводить криву навантаження, підраховує моторну щільність заняття з фізкультури. Результати медико-педагогічного контролю заносяться до журналу «Медико-педагогічний контроль за станом фізичного виховання дітей в ЗДО».
Систематично, в типовому порядку та за епідпоказниками, санітарний стан дошкільного закладу контролюється СЕС з записами в санітарному журналі. Адміністративних і дисциплінарних покарань з боку СЕС за останні 5 років не зареєстровано.
Велику увагу колектив приділяє формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначається тим, що поєднується тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Кожну дитину оточують кваліфіковані педагоги, практичний психолог, сестра медична, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, призначень лікаря, підтримують інтерес дітей до власного здоров’я.
Режим харчування дитини вдома
Меню домашнього харчування має бути збалансованим та містити достатню кількістю білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, що сповна забезпечують енергетичні витрати дитячого організму.Подбайте про те, щоб посуд, з якого їсть дитина, завжди був чисто вимитим, їжа свіжою, щойно приготованою. Якщо дитина харчується у дитячому садку, відкоригуйте режим харчування вдома, врахувавши поживну цінність їжі, що подається у дошкільному закладі, та години прийому їжі.
Привчайте дитину:перед прийомом їжі обов’язково мити руки з милом, витирати їх індивідуальним рушником;
самостійно сідати на стілець та підсовувати його до столу;
під час прийому їжі охайно вживати тверду їжу;
відламувати хліб маленькими шматочками, заїдати його з рідкою їжею (суп, борщ тощо);
самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки;
не обливатись;
після прийому їжі користуватися серветкою, вставати зі стільця.
Навчайте малюка підтримувати чистоту навколо себе, бути охайним,пояснюйте йому, що і як треба робити.
Коментарi